Andrei SAVA, deputat : Noul aeroport international care sa deserveasca zona Bucurestiului ar putea fi construit la Strejnic, in judetul Prahova

18 februarie, 2010

Deputatul Andrei Sava a adresat ministrului Transporturilor si Infrastructurii, domnul Radu Berceanu, o intrebare legata de posibilitatea construirii in apropierea orasului Ploiesti a unui nou aeroport international care sa deserveasca Bucurestiul. Deputatul considera ca amplasarea acestui aeroport in zona municipiului Ploiesti, mai precis in localitatea Strejnic din judetul Prahova, ar conduce la o mai buna deservire a traficului aeroportuar din orase mari ca Brasov si Ploiesti, contribuind astfel la un grad superior de dezvoltare locala si regionala. „Sustin proiectul de construire a unui aeroport international pe centura orasului Ploiesti, la Strejnic. Motivele sunt multiple. In primul rand, la Strejnic exista deja un aerodrom sportiv cu pista, la standarde europene, primul de acest gen din Romania. In al doilea rand, aerodromul Strejnic este situat pe soseaua de centura a Ploiestiului, la 40 de Km de Bucuresti, si are legaturi bune catre celelalte zone ale tarii. In timp ce construirea unui aeroport in sudul Bucurestiului ar determina o crestere a tranzitului prin oras si ar aglomera centurile, alternativa construirii unui aeroport international la Strejnic are avantajul existenta unei bune infrastructuri de transport ce leaga orasul Ploiesti de Brasov, dar si de Constanta. Avand acces la DN1 si la viitoarea autostrada Bucuresti – Ploiesti, acest aeroport ar putea deservi o zona mult mai mare care sa includa, pe langa Bucuresti, si alte orase mari, cum este Brasovul si ar contribui semnificativ la dezvoltarea locala si regionala.”, a declarat deputatul PD-L, Andrei Sava. In prezent, Romania are 16 aeroporturi, dintre care 4 internationale, iar Guvernul a aprobat construirea unui nou aeroport in zona municipiului Bucuresti anul trecut. Din analizele si previziunile de trafic efectuate de Eurocontrol, autoritatea europeana de control al traficului, rezulta ca pentru tara noastra, in perioada 2008-2014, urmeaza sa se inregistreze o crestere medie anuala a traficului aeroportuar de 6,9%, urmand ca, pana in 2018, sa se ajunga la un trafic de 20 milioane de pasageri. Rata de crestere este sensibil mai mare in zona municipiului Bucuresti iar ponderea aeroportului Henri Coanda in totalul traficului aeroportuar din tara (cca. 70%) se estimeaza a fi mentinuta la nivelul actual, urmand sa se atinga nivelul de aproximativ 7.000.000 pasageri in anul 2010.